9/12/17

Νίκος Ρούτσος (1904-1984)

ΝΙΚΟΣ ΡΟΥΤΣΟΣ "Γεννήθηκα στην Αθήνα στις 21 Μαρτίου 1904. Από το έτος 1914 ως μαθητής του Γυμνασίου άρχισα να γράφω σατιρικούς στίχους και να συνεργάζομαι ερασιτεχνικά με τότε εκδιδόμενα περιοδικά ποικίλης ύλης. Έχουν εκδοθεί από γνωστούς εκδότες των Αθηνών 59 βιβλία μου και τόμοι λογοτεχνικών συγγραφών μου συνολικής εκτάσεως άνω των 16 χιλιάδων σελίδων. Έχω γράψει επίσης φωνογραφικούς δίσκους με στίχους μου, 150 περίπου ως αι εις χείρας μου αποδείξει καταθέσεως εις Εθνικήν Βιβλιοθήκην Ελλάδος"

"...Από το έτος 1931 και μέχρι σήμερα εργάζομαι συνεχώς και επαγγελματικά αποζών εαυτόν και την οικογένειαν μου και την αποκλειστικά και μόνον από λογοτεχνικές και επαγγελματικές εργασίες σε περιοδικά και εφημερίδες."

Νίκος Β. Ρούτσος, νομικός, δημοσιογράφος, στιχουργός και συγγραφέας, δημιουργός εικονογραφημένων περιπετειών δράσης. Ξεκίνησε την συγγραφική του σταδιοδρομία από το σατιρικό περιοδικό Λοβιτούρα, ενώ κατά καιρούς δημοσίευσε χρονογραφήματα, έμμετρα ποιήματα, βιογραφίες, αλλά και τραγούδια (συνεργάσθηκε με τους Τσιτσάνη, Χιώτη κ.α.). Ασχολήθηκε επίσης με την παιδική παραλογοτεχνία, εκδίδοντας διάφορα περιοδικά, όπως "Γκαούρ Ταρζάν", "Δεκατρία", "Ποκοπίκο", "Ζούγκλα" κ.α. Ήταν πολιτικοποιημένος και ανήκε στο χώρο της Αριστεράς. 

Μεγάλες του Επιτυχίες: Συννεφιασμένη Κυριακή, Μάγισσες φέρτε βότανα, Απόψε κάνεις μπαμ, Η μάνα μου με δέρνει, Τα πεταλάκια, Έφυγες μ΄έναν άλλονε, Το καφεδάκι, Κύπρος βασανισμένη κ.ά. 

Νίκος Ρούτσος - Η άλλη μεριά του Φεγγαριού
https://www.youtube.com/watch?v=ihRK3ZRA2kQ


Παναγιώτης Μιχαλόπουλος -Γλυκοχαράζει ο Αυγερινός
https://www.youtube.com/watch?v=9lUPD8NWlU0
Στίχοι: Νίκος Ρούτσος
Μουσική: Γιάννης Τατασόπουλος
Πρώτη Εκτέλεση: Πρόδρομος Τσαουσάκης



Μαρινέλλα- Ντερμπεντέρισσα
https://www.youtube.com/watch?v=WhVuvGjCQvs
Στίχοι:  Βασίλης Τσιτσάνης & Νίκος Ρούτσος
Μουσική:  Βασίλης Τσιτσάνης




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Συνολικες Προβολες