28/8/17

Λευτέρης Χαψιάδης (1953-2023)

23 Οκτ 1953 - 2 Οκτ 2023
"Είμαι στιχουργός πεντακοσίων πενήντα τραγουδιών και συγγραφέας τριών βιβλίων. Γεννήθηκα στις Φέρρες του νομού Έβρου τον Οκτώβρη του 1953. Οι γονείς μου ποντιακής καταγωγής και οι δύο. Ο πατέρας μου από τα Σούρμενα του Πόντου και η μητέρα μου από τη Σαμψούντα. Μεγάλωσα στα Κοίλα των Φερρών, μέσα σε μια ευτυχισμένη οικογένεια και ήμουν το μικρότερο παιδί μετά τις δυο αδερφές μου ,που με λάτρευαν. Στα δώδεκά μου, ήρθαμε στην Αλεξανδρούπολη, όπου και τελείωσα το Γυμνάσιο. Η αγάπη μου για το τραγούδι ήρθε από πολύ νωρίς στη ζωή μου, αλλά στη Αλεξ/πολη ανακάλυψα το πικ-απ και τους δίσκους βινυλίου. Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος είναι ο άνθρωπος που με μάγεψε. Η ζωή μου καθορίστηκε κυριολεκτικά από τους στίχους του και η αγάπη μου γι΄ αυτόν με τράβηξε προς την Αθήνα. Ως φοιτητής στη Βιολογική σχολή του πανεπιστημίου Πάτρας, ασχολήθηκα με τη μελέτη του ρεμπέτικου τραγουδιού και ευτύχησα να γνωρίσω τους περισσότερους εκπροσώπους του. Θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό που βρέθηκα σε μια γενιά,που συνάντησε τόσους σημαντικούς ανθρώπους. Πρόλαβα και είδα τον Τσιτσάνη ζωντανό και τον Μίκη Θεοδωράκη με τον Μάνο Χατζιδάκι να οδηγούν το τραγούδι στον ουρανό. Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος όμως, ήταν για μένα ο δημιουργός του Σύμπαντος. Ως στιχουργός στο τραγούδι μπήκα εντελώς τυχαία το 1983. Μπήκα να κάνω μία βόλτα στο μακρύ δρόμο του λαϊκού τραγουδιού. Τραγούδια μου τραγούδησαν οι πιο πολλοί Έλληνες τραγουδιστές."

Απεβίωσε στις 2 Οκτωβρίου 2023.

Επιτυχίες: Ορεστιάδα (Διονυσίου-Πλούταρχος), Πήγα σε μάγισσες (Γλυκερία), Χαθήκαμε (Γλυκερία-Τερζής), Έτσι σ΄ αγάπησα (Θεοδόσης), Εσύ κι εγώ (Πάριος), Κάποια κάπου κάποτε (Νταλάρας), Μία είναι η ουσία (Αλεξίου), Ακροβατώ (Βαλάντης) κ.ά.

Αλεξανδρούπολη μεριά
https://www.youtube.com/watch?v=CG5AqxICkGU
Στίχοι: Λευτέρης Χαψιάδης
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος
Εκτέλεση: Δημήτρης Μητροπάνος


Φαντασία μου πλανεύτρα
https://www.youtube.com/watch?v=GlUx4GVE1uk
Στίχοι: Λευτέρης Χαψιάδης
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος
Πρώτη εκτέλεση: Πασχάλης Τερζής

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Συνολικες Προβολες